W III.1999 roku Roman Paszke zainaugurował oficjalnie polski program Race 2000, czyli udział polskiej załogi w regatach dookoła świata „The Race”, stając na czele Stowarzyszenia Race 2000. Załoga przygotowywała się do tych bezprecedensowych regat na katamaranie „Explorer”, zakupionym od Bruna Peyrona (pomysłodawcy i organizatora regat), któremu w Polsce nadano imię „Polpharma-Warta”. Przed zakupem tego maxi-katamaranu załoga Race Team 2000 wraz z jej skipper Romanem Paszke w ramach treningów brała udział w regatach i wielu imprezach promocyjnych na mniejszym katamaranie s/y „Alka-Prim”. Na tej jednostce m.in. pobiła rekord prędkości na trasie 1 mili morskiej, startowała w regatach Hoya Cup’99 oraz pobiła rekord trasy Świnoujście-Gdynia (13 godzin, 40 minut i 11 sekund). Na maxi-katamaranie s/y „Polpharma-Warta” kapitan Roman Paszke z załogą jako pierwszy zakwalifikował się do regat The Race, pokonując w lutym 2000 r. atlantycką Trasę Odkrywców z Kadyksu do San Salvador (w czasie 14 dni, 6 godzin, 30 minut, 19 sekund) – 4200 mil morskich ze średnią prędkością 11,7 węzła. 31.XII.2000 roku katamaran wystartował z Barcelony do okołoziemskich regat The Race. Na czwartej pozycji, za francuskimi katamaranami „Club Med” i Innovation Explorer” oraz amerykańskim „Team Adventure”, W wokółziemskim wyścigu pozostawiła za swoimi rufami ponad 32 000 mil morskich, pokonując trasę regat w ciągu 99 dni, 12 godzin, 31 minut. Zdobywca szeregu nagród w regatach a także wyróżnień, m. in. żeglarz roku 1997 i sportowiec miesiąca sierpnia 1997
Obecnie kapitan Romana Paszke, szykuje się do próby pobicia kolejnego rekordu żeglugi solo non stop ze wschodu na zachód. Kapitan i jego jacht „Gemini 3” jest już niemal kompletnie gotowi do wokółziemskiego rejsu.
Kapitan spróbuje okrążyć świat w ciągu 122 dni pod wiatr i 57 dni z wiatrem. Jak dotąd tylko pięciu żeglarzom udało się opłynąć kulę ziemską pod wiatr.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz